Anmeldelser og omtaler i uddrag

”...Det er disse himmelstræbende menneskelige drømme, som trekløveret Sonne, Daugaard og Rønsholt nu med en klar og gennemført idé yderst humoristisk tager under behandling i »Archeopteryx X«... Drømme, der ender på gulvet ligesom den berømte solo »Den døende Svane«, som raffineret spøger gennem hele forestillingen i både Lisbeth Sonne og Kasper Daugaards skønne flyvebevægelser og Niels Rønsholdts meget fine og følsomt klingende kammermusik spillet live af Det Jyske Ensemble. Herligt absurd er det, når performerne svæver i en krog, bliver til lemmeløse, dansende torsoer, og når den smukke symbolladede svane til slut ikke bare dør, men også plukkes.”

* * * * * - Berlingske Tidende om Archeopteryx X

”Klodens tilstand og menneskehedens deraf følgende sårbarhed er på spil i en del af værkerne, stærkt præsent i Kasper Daugaard, Anna Rosa Hiort-Lorenzen og Kristian Hverrings Levende Landskab? – en æstetisk inciterende smuk installation af hverdagens plastikmaterialer, der er en visualisering af et konkret islandsk bjerg, men jo mest af alt en refleksion af plastikforureningen af blandt andet havet.”

ISCENE om Levende Landskab?

"Lysstof - Den magiske natur" er et flot bevis på, at der kan komme noget interessant ud af at lade to kunstnere, som kommer fra hver deres verden - Kasper Daugaard Poulsen er koreograf og Anna Rosa Hjort-Lorenzen er tekstilkunstner - mødes og udfolde sig indenfor et helt tredje medie. For publikum er den koreograferede stoflighed, som de er nået frem til både visuelt smuk og fascinerende. Og det er tillige - som noget både rart og interessant - et værk, som er meget afslappende og meditativt at suge til sig.”

Aarhus Stiftstidende, 5 ***** til LYSSTOF

”I sansetunnellen kan man på få minutter komme igennem et helt liv. I Alderdommens Rum skråner gulvet og plankerne er bløde som gummi, øjenene svigter og der er meget man ikke kan lige så godt som før”

Politiken om Alderdommens Rum

 ”Forestillingen var en uforglemmelig og tankevækkende oplevelse. Ikke spor behagelig. Men et godt og nødvendigt korrektiv til en omsiggribende ulidelig lethed og bekymringsløshed. Det er menneskets himmelske stræben, og ikke dets jordbunde mæthedstrang, der er drivkraften.”                                                    

–Viborg Stifts Folkeblad om Archeopteryx X

 

”I et grotesk tableau danser deres torsoer, og man føler sig hensat til et næsten Kvium'sk univers, indtil komikken tager over, mens danserne febrilsk basker med deres ikke-eksisterende arme.[...] Archeopteryx X giver masser af stof til eftertanke, og man går provokeret, underholdt og forundret derfra”.

                          * * * * - Kultunaut om Archeopteryx X

Vi taler ikke om penge giver en underholdende, god og let indføring i nogle af de vigtigste problemstillinger om penge og økonomi i et sprog og en udformning, som  passer til de unge. Kort sagt er Vi taler ikke om penge nok en levende måde at lære på.”

★★★★★ i TEATER1 til Vi taler ikke om penge!

”Publikums-favoritten var Forestillinger [...] En absurd leg med forventninger og kontekst.”

-Westdeutsche Allgemeine Zeitung (D) om Forestillinger

 “De to medvirkende er energiske og evner at spille både de kloge voksne, de til tider ’børneteateragtige-børn’ og de 117 andre roller helt perfekt og troværdigt. Samtidig formår de at fortælle det økonomiske markeds historie på godt 3 minutter ved hjælp af papkassebygninger og pædagogiske skilte indholdende information om alt fra adlen, kirken og bønderne til nutiden med globalisering, aktier og ord som social- og-kulturkapital”.

★★★★★ i Scenekanten til Vi taler ikke om penge!

 “Forestillinger stiller komplicerede spørgsmål om netop forestillinger og fordomme. Hvilke signaler sender det ydre, når det indre er det samme? Jeg kommer ikke til at glemme Forestillinger

                                    –Hallandsposten (SE) om Forestillinger

 

 ” Danserne holder sig til gengæld tæt ved jorden i koreografen Kasper Daugaard Poulsens humoristiske duo »Forestillinger«, hvor Mari Matre Larsen og Anette Asp Christensen tre gange udfører den samme omtumlende, gakkede og mimiske dansesekvens, […] der i sandhed giver bevægelserne variation i udtrykket. En befriende morsom koreografi.”

            -Berlingske Tidende (DK) om Forestillinger

 

”Skørhed er der også i Le Kondrup og Kasper Daugaard Poulsens "Mælk". Med sirlige sløjfer om knæene rokokoparodierer de to lokale dansere og koreografer sig ind i et univers af muhende kører og mælk en masse. En koreografi som morsomt drejer de gængse idealer for pænhed og trimmet dans en befriende knap.”

-Århus Stiftstidende om Mælk

                       

”Hver en lyd bliver på en dejlig måde vigtig. For der er god og smuk musik at hente i de gastronomiske gøremål, og Daugaard Poulsen forstår da også at krydre sin koreografi med små raffinementer.

I hver deres spotlys spiller de råkostmusik. Eller rettere så gulerods(med)rivende rytmer at salen, anført af en vidunderlig smittende kluklatter fra et barnepublikum, brister i en befriende kollektiv latter.”

                         -Århus Stiftstidende om Gæst/gejst

 

”En tids-fortælling med stærke billeder, en strøm af bevægelse, ikke blot kroppe men også ansigter. En sanselig fornøjelse, bevægende poesie.”                                                             

    -Südwest Presse (D) om Cantus